ארכיון התאריך

פילובולוס

24 ביולי 2007

כל מילה נוספת מיותרת לראות ולהתמוגג מהפילובולוס Pilobolus בלווי מוסיקה של רביעיית קרונוס Kronos Quartet :

אם אתם לא מצליחים לפתוח את הוידיאו, לכו על הקישור : http://www.ted.com/talks/view/id/24

חללים נספחים – המשך

נסעתי לרמת הגולן בעיקר כדי להגיע לאנדרטה בתל פאחר ולהיווכח במו עיני ששמות אחד עשר הלוחמים שנפלו באסון בית המכס העליון מופיעים עליה. אכן כך. שמותיהם משולבים בין שמות אלה שנפלו בקרב הקשה. חששתי שהם מופיעים ברשימת נספחים נפרדת, אך הוקל לי. גם אם העובדות אינן נכונות, אין כאן לדעתי פגיעה בזכרם או בכבודם. על גבי האנדרטה מצויין "רשימת חללי גדוד ברק 12 ונספחיו במלחמת ששת הימים". האחד עשר לא לחמו בתל פאחר, לא לחמו בגדוד ברק אלא בגדוד גדעון 13 ולא היו נספחים לגדוד 12. סיפחו אותם משום מה, לאחר מותם לגדוד ברק.

IMG_0108.jpg

IMG_0111.jpg

IMG_0113.jpg

IMG_0114.jpg

על האנדרטה היה מונח זר ועליו כתוב : "לזכר שלמה פסקל ז"ל, 40 שנה זוכרים אותך, מאחותך חוה". לא הכרתי את שלמה פסקל ולא את אחותו אבל הזר הזה ביום קיץ חם על האנדרטה צבט בלב :

IMG_0109.jpg

 

500,000

ה GAPMINDER מדווח היום שבהרצאתו של רוזלינג בכנס ה TED ב 2006 צפו כבר כחצי מיליון איש. זה הישג בלתי רגיל, לא הרייטינג, כי אם העובדה שהרצאה על הקשרים בין גודל המשפחה תוחלת החיים ועוני בעולם מצליחה להגיע לקהל רחב. רוזלינג גואל את הנתונים מתוך הכרכים המשמימים מעלי האבק. הוא מגיש אותם בדרך חדשה לקהל. אין לי ספק שהמבקרים יטענו את טענותיהם על המופע הכמעט סטנדאפיסטי של רוזלינג. אך שימו לב – בניגוד למרצים אחרים שנוהגים על פי הספר לשלב בדיחות קרש ושוברי קרח בהרצאותיהם על מנת לעורר את הקהל המנומנם, להכניס לתוך מצגת הפאוארפוינט שלהם שיקופית מתגלגלת של חתול, או היפופוטם שטום עין ופעור פה, רוזלינג צמוד לחומרים שלו, אינו סוטה מהם, ממוקד, מאוהב בבמה ובעבודתו, כשהוא בקי ורהוט. אלה אינם הגיגי עומק ליודעי חן, אלא ניסיון למסור רעיון רציני ליותר בני אדם ולשימושם. אז נכון שכבר הבאתי כאן לפני כמה ימים שתי הרצאות שלו אבל אני לא מתאפק ומביא עוד אחת את זו ש 500,000 כבר צפו בה ולא מתחייב שזו האחרונה :