ארכיון התאריך

השמאל שולט בפרקליטות

14 באוגוסט 2012

כרזות שניתלו בימים האחרונים בכמה מקומות בירושלים קובעות "השמאל שולט בפרקליטות". אני מתאר לעצמי שיוזמי הכרזה אינם מרוצים מ"עובדה" זו.  כבר שמענו דברים דומים על בית המשפט העליון ועל התקשורת. אני מציע ליוזמי הכרזה לבדוק מה קורה באקדמיה, ברפואה, באמנות, בספרות ובתרבות בכלל. כחובב אמנות רחוב הנוהג להציע כאן הצעות לכתובות גרפיטי, אני מציע סדרת כרזות המשך:"השמאל שולט במחול המודרני" , "השמאל שולט בועד האולימפי" ,"השמאל שולט בתעשיית הקולנוע", "השמאל שולט בפסיכיאטריה" ,"השמאל שולט בחוף הים" ,"השמאל שולט בגל"צ", "השמאל שולט באורולוגיה", "השמאל שולט בחקר המוח", "השמאל שולט בווררפרס", "השמאל שולט בענף המסעדנות", "השמאל שולט בשינקין", "השמאל שולט בשלום", "השמאל שולט ברוק הכבד", "השמאל שולט במכון וייצמן" , "השמאל שולט בועד ההורים המרכזי" ו "השמאל שולט במירי רגב".

אני מתכוון לרשום פטנט על משחק חברתי שנקרא "השמאל שולט ב". כל אחד מהמשתתפים במשחק צריך לפי סדר הישיבה להשתמש באות האחרונה של הגדרת קודמו כאות הראשונה של הגוף שבו שולט השמאל. למשל אם אני אומר "השמאל שולט במירי רגב" זה שיושב אחרי מקבל את האות ב' והוא חייב תוך עשר שניות לומר משהו כמו "השמאל שולט בברוך מרזל" וזה שאחריו באות ל' "השמאל שולט בלימודי הליבה" וכך הלאה.

אלא שבכנסת יש לשמאל שלושה נציגים (גלאון, הורוביץ וגילאון) ושהאמת היא שאין שמאל בישראל. יש רק שליטת שמאל אבל בלי שמאלנים. ואז נזכרתי שבשנת 1988 נסעתי במונית בפולין עם אימי. נהג המונית נראה המום מהשפה המוזרה שבה התנהלה השיחה ביננו. אימי אמרה לו בפולנית צחה שאנחנו מדברים עברית. שאנחנו מישראל. הוא לא כל כך הגיב. ואז היא הוסיפה שאנחנו יהודים, הוא הרים גבה וקמטים מבשרי טובות הופיעו על מצחו, היא שאלה אותו אם הוא שמע, יודע או מכיר יהודים והוא ענה לה "כן ודאי, הם שולטים בכל פולין".