מנגל ערב יום השואה

נכתב בתאריך 20 באפריל 2009 מאת משה קרון

ערב יום השואה.

בגן סאקר, משפחה חרדית מכונסת סביב המנגל. אין לי בעיה עם זה. לא כל אחד מציין את יום השואה. יש כאלה ביננו שיום השואה אינו יום בעל משמעות כלשהי בחייהם. באמת שאין לי בעיה עם זה. אבל יש לי בעיה קלה עם זה, שכשאני נוהג בשבת במכוניתי יש כאלה הצועקים לעברי "שאבעס !". שהדרישות לסובלנות הם תמיד מצד אחד, ושהתנהגותי פוגעת ברגשותיהם, אבל לעולם לא להיפך.

 

 

נכתבו 5 תגובות לפוסט “מנגל ערב יום השואה”

  1. תום:

    והבוקר, שניה וחצי לפני שהתחילה הצפירה, אני כבר בכוננות, ראיתי את השכן החרדי נכנס למכוניתו ומתחיל לנסוע. הוא לא חייב לעמוד ולדמום, אבל לצאת מהבית 2 דקות יותר מאוחר הוא יכול גם יכול.

    אבל אני לא משליך מהתנהגותו הלא נעימה גם בשאר ימי השנה לגבי חרדים אחרים. יש חסרי התחשבות ויש אחרים.

  2. ישראל:

    תראה שהחרדים מזלזלים במתכוון ביום הזה.
    אתה יודע למה???
    כי קביעת תאריך פריצת מרד גטו וורשה הוא הזלזול הגדול ביותר בקדושי השואה, לאמור מרד גטו וורשא על כל הגבורה שבו. משתווה או אפילו מתקרב לגבורתם של שבעת מליון הנרצחים….
    אלא מה שלשמאלנים בקום המדינה הייתה "טענה" גדולה איך הם 'הלכו כצאן לטבח' והזלזול הזה גרם שאם כבר מקדישים זמן אז זהו בהתייחס למרד גטו וורשא.
    יש לי הרבה מה לומר רק שלא הכל תבינו.

  3. okok4:

    ישראל, יש לך רעיון לתאריך טוב יותר? (מצד שני הרי לא נבין אז אולי אל תטרח).

    ולעניין, אין דבר כזה פגיעה ברגשות (פרט אולי לפגיעה פיזית ברצפטור של העצב).

    הם צועקים לך "שאבעס" כי הם קופים שהורגלו בהתנייה פבלובית לצעוק שאבעס; בדומה להתנהגות הרפלקסיבית של השמטפים לאחר שסרח גנב להם את הברומטר. לא באמת אכפת להם שאתה נוסע בשבת. אין צורך להתרגש.

  4. גורו יאאי:

    קודם כל, אני לא רואה כאן סתירה. הם לא צועקים עליך שעבס כי אתה מעליב אותם, וצריך להתחשב בהם. הם צועקים עליך שעבס כי אתה פוגע בשבת. הם לא רוצים שתתחשב בהם, הם רוצים שתתחשב באלוהים.

  5. טל ירון:

    האם יש גם כמה דברים טובים שהחרדים עושים? או שכולם רוע?