מפגש אפשרי

נכתב בתאריך 13 באפריל 2009 מאת משה קרון

שני עולמות. The Horrors ופיליפ גלאס. בני דורות שונים שנמצאים במקומות אחרים בקריירה שלהם. ועם זאת ההאזנה הרציפה וההשוואתית לשניהם יוצרת חיבורים מפתיעים ואפילו מרגשים. יתכן שההורורס לא שמעו על פיליפ גלאס ולהיפך, אבל בלא דעת הם מדברים ולפעמים עשויים אף להבין זה את זה, גם אם הם משתמשים בשפות כה שונות. ההאזנה הרציפה אינה כרוכה במאמץ הסתגלותי ניכר.

הסרט "הנבואה" (מי נתן פה את השם הזה לסרט ? הייתי גוזר עליו אכילת מצות עד ל"ג בעומר) עם המוסיקה של פיליפ גלאס הוא עבורי נקודת ציון קולנועית, ראיתי אותו פעם אחת והחוויה היתה כה חזקה עד שנמנעתי מלראות אותו שוב, כדי לא לקלקל אותה. ככה זה, חוויות חזקות שואבות את כוחן מחד פעמיותן, מההילה שאופפת אותן, זוהי כנראה פרשנות אישית שלי למושג "הילה" בהקשר ליצירה אמנותית, שטבע וולטר בנימין במסה יצירת האמנות בעידן השיעתוק הטכני . כעבור מספר שנים ראיתי את פיליפ גלאס בהופעה במסגרת פסטיבל ישראל באמפיתיאטרון בהר הצופים.

על ההורורס שמעתי רק עכשיו, אני לא מכיר את המוסיקה שלהם אלא רק את Sea Within A Sea מתוך האלבום Primary Colours שיצא ב 4 במאי. הקליפ שלהם טוב מאוד, קצת מהבהב מדי.

אז אתם מוזמנים להאזין כאן ל Sea Within A Sea של הלהקה הבריטית The Horrors ול Floe של פיליפ גלאס :
 

 

 

 

לא ניתן לכתוב תגובות ברגע זה.