שלוש מחשבות בעניין מר נתניהו

נכתב בתאריך 13 ביוני 2014 מאת משה קרון

(1) כנראה שבנימין נתניהו תומך בפתרון שתי מדינות לשני עמים כמו שהוא תמך בבחירת ראובן ריבלין לנשיאות.

כאשר ראש הממשלה אומר שהוא תומך בריבלין לנשיאות ופועל בו זמנית נגדו ומחפש נואשות מועמד אחר, הוא אינו דובר אמת. אנשים לא מנומסים יאמרו שראש הממשלה שקרן. ואם הוא חס וחלילה כזה, עלינו לבדוק את הצהרותיו הנוגעות לשלומנו, רווחתנו ועתידנו. למשל האם יתכן שכאשר ראש הממשלה מצהיר על כוונותיו להוריד את מחירי הדיור ואת מחירי מוצרי המזון אינו מתכוון לכך ? וכשהוא אומר שהוא תומך בפתרון שתי המדינות הוא מתכוון לכך שהוא תומך ברעיון ארץ ישראל השלמה מן הים ועד הנהר ?

(2) ראש הממשלה כך אומרים הוא אדם אינטליגנטי, אך ספק אם הוא מעריך את תבונת האחר. כשאני מתבונן בו אני רואה לפני אדם פלסטיק. הוא נראה כמי שאיבד את עצמו – מריונטה נטולת חיים. הוא מתקשה להסתיר זאת, הוא שקוף עד כאב. נעקרה ממנו נשמת אפו. הוא הפך לבובה מתנייעת ומדקלמת המשוכנעת שכולנו עוילם גוילם.

(3) מר נתניהו מספר לנו מעת לעת כמה טובה וחכמה היא אשתו, וכמה הוא נתמך ונעזר בתכונותיה אלו. הגיע הזמן לומר לו בגילוי לב שאיני קונה את הצהרות ההתפעלות שלו מרעייתו שרה, ולא רק משום שלמדנו בימים האחרונים מה גדול הפער בין תמיכתו בריבלין לבין הקבס שחש עם בחירתו. יתכן שאשתו מתאימה לו, אבל היא מאוד לא מתאימה למדינה שלי. התנהלותה אינה עולה בקנה אחד עם התקינות הנדרשת מאדם במעמדה. הגיעה הזמן לשחרר אותנו ממנה. למרות שלא בחרנו בה, היא זו המושכת בחוטים המפעילים את המריונטה. נוכחותה הפעילה בצמתים חשובים בהחלטות ממשלתנו מסוכנת. כל עוד מר נתניהו מכהן בתפקידו, יש למנוע מאשת ראש הממשלה להתערב בעינייני המדינה. עליה להסתפק בקטטות עם עובדי מעון ראש הממשלה ותו לא.

13-6-14

לא ניתן לכתוב תגובות ברגע זה.