מכתב התנצלות

נכתב בתאריך 6 בספטמבר 2011 מאת משה קרון

לכבוד

ראש ממשלת טורקיה

מר רג'פ טאיפ ארדואן

מר ארדואן הנכבד,

אנא העבר בשמי לנשיא טורקיה, לאסיפה הלאומית, לממשלה, לעם הטורקי ולמשפחות השכולות את התנצלותי על מותם של תשעה אזרחים טורקים בפעולת צה"ל על אניית המרמרה. מסור נא למשפחות השכולות גם את תנחומי והבעת צערי.

נכון הוא, שאני חסר כל מעמד רשמי במדינת ישראל. אך מכיוון שבמקרה זה ממשלתי אינה פועלת באופן שמייצג את תפיסת עולמי, לא נותר לי אלא לפנות אליך כאדם פרטי באמצעות הבלוג. להערכתי, רבים מחברי וקרוב לוודאי שציבור ישראלי נוסף שותף לעמדתי זו.

בהזדמנות זו אני מבקש להסתייג מהתנהגותו המבישה של סגן שר החוץ הישראלי מר דני איילון כלפי השגריר הטורקי, להתנער ממנה ולגנותה. אנא העבר את התנצלותי לשר החוץ הטורקי ולשגריר טורקיה בישראל.

בכבוד רב

משה קרון

אזרח ישראלי, ירושלים.

נכתבו 4 תגובות לפוסט “מכתב התנצלות”

  1. הבת:

    מצטרפת לגמרי! זה הזמן לתרגם את זה לאנגלית, לפרסם את זה ולתת לישראלים לחתום על זה. למדנו הקיץ דבר או שניים על פעולתו והשפעתו של האזרח הכבר לא קטן.

  2. האב:

    נעשתה פנייה לבן משפחתנו, לבדיקת אפשרות תרגום המכתב לטורקית.

  3. החברה מחו"ל:

    אני טסה לאיסטנבול בשבוע הבא ואקח איתי את הנוסח בטורקית. תודה לך.

  4. אלחנדרו:

    מעשה הבהמה המזוויע שלך פשוט מגעיל אותי! אם התנצלות היה בה כדי לעזור לשיפור היחסים- אז אדרבא ….
    אבל כשחברך בוחר (מדגיש את המילה בוחר!!) להפוך לאויבך הוא לא עושה זאת מתוך שעמום.
    המשט נועד ליצור פרובוקציה והוא השיג בדיוק את מה שרצה, התוצאות של המשט הן לא טעות של צה"ל או של מדיניות הממשלה. אני יכול להבטיח לך שבדרך זו או אחרת, בזמן כזה או אחר, ההתעקשות להשגת פרובוקציה והדחיקה המכוונת של ישראל אל הקיר, הייתה משיגה את אותו הדבר בדיוק.
    להתעלם מהשפעת איראן, מעליית האיסלאם, משינוי הממשל הטורקי, מאינטרסים של רצון להחזיר את האימפריה העותמאנית לגדולתה, ופשוט לזרוק את כל האשמה על ישראל מבלי להביט ימינה או שמאלה בהתרפסות זנותית שכזו.
    אזרח יקר, תהא אשר תהא, אתה טועה חמורות, נכשלת בלהבין את התמונה הגדולה, נתת לרצונות ולתקוות שלך להאפיל את המציאות המורכבת, התעלמת בחוסר כבוד מהתוצאות וההשלכות של מעשיך ושל אלו שהצטרפו אליך לרעת מדינת ישראל, לעמך, למולדתך. – אתה צריך להתבייש, להתחיל להכיר במציאות, לקבל פרופורציה, ובעיקר להפסיק לסכן את היקרים לך בגלל פנטזיות שווא.