טייס ומסטול

נכתב בתאריך 2 באוגוסט 2006 מאת משה קרון

משטרת ישראל דיווחה אתמול על טייס בכיר בחיל האויר שנתפס בשכונת הרכבת בלוד בעת שרכש קוקאין. הודעת דובר צה"ל מאשרת את הידיעה.
נמסר עוד, שהטייס מכחיש שהסם נועד לשימושו ושבבדיקת שתן לא נתגלו אצלו עקבות סמים.
למדתי לנהוג במשנה זהירות, בידיעות כאלו שהמשטרה מוציאה לעיתונות, יתכן מאוד שההר יוליד עכברון.
אבל תודו, איזה סיפור !
מלחמה. אזעקות, קולות נפץ בלב שכונה שלווה, אישה חובקת שני ילדים במקלט. עשן, קולות נפילה והתרסקות. טייס בכיר יוצא לגיחות קרביות בשמי לבנון, עיני המדינה נשואות אליו, מטפס אל תא הטייס בדרכו להשמיד משגרי טילים, לשחרר את אזרחי ישראל מאימת האוייב המר והשחצן, ולסייע באש לחיילינו המסתערים על לוחמי החיזבאללה עזי המצח. בין סדרת גיחות אחת לשניה, הוא נכנס לרכבו. סתור שיער וטרוט עיניים אוסף אליו אישה. הם אינם מחליפים מילה. משהו רע קורה להם. יחד הם דוהרים לתוך העליבות של שכונת הרכבת בלוד, בין הסימטאות המאובקות שדמויות אפורות, צלליות שדופות חולפות כרוחות רפאים. שם, במקום הנמוך ביותר בעולם, יפה התואר הטוב שבין הטובים, יוצא מרכבו וניגש אל סוחר הסמים הערבי מושיט את השטרות ולוחש לו : "עשרה". סוחר הסמים עונה לו "כן המפקד !" ומגיש את הסחורה. בעודו עושה את דרכו למכוניתו קופצים עליו הבלשים משכיבים אותו על הרצפה חובטים בו וכובלים את ידיו באזיקים. אותם הידיים שאחזו לפני שעה בהגאי המטוס. קאט.
כל מי שמכבד את עצמו, היה זורק לפח את התסריט הזה. אבל החיים מזמנים לנו לאחרונה תסריטים זולים במיוחד – אדוני הנשיא, היינו מטרידים וזה היה מזמן אני ואיציק וקצב הקטן, ועכשיו את טייס ומסטול.
אם חלילה החשד לא יופרח, על צה"ל וחיל האויר לנהוג בחכמה. כי אם הסיפור הזה נכון, אזי ניתן לומר בביטחון מסוייג שהטייס אינו יחיד! ושבסביבתו הקרובה יש עוד משתמשים או מתמכרים. הדרך הנבונה היא ליצור תנאים בצבא, שיגבירו את המוטיבציה של משתמשים לפנות לעזרה. שיהיה כדאי הרבה יותר לפתוח ולגלות מאשר להסתיר. תגובה לא חכמה תגרום לכך, שמתמכרים יסתגרו וישקיעו אנרגיה רבה יותר בהסתרת והסוואת בעייתם. אם הצבא יספק מעטפת של טיפול, תמיכה ושמירה על צנעת הפרט, עם אפשרות הדרגתית לחזור בתנאים מסוימים לתיפקוד רגיל, – ניתן יהיה לשפר מעט את יכולת הצבא לשלוט בתופעת השימוש לרעה וההתמכרות לחומרים פסיכואקטיביים ואלכוהול. כמו כן, אני מציע למטה הכללי לשקול ברצינות לצייד את מפקדי צה"ל במודיעין טוב ומעודכן, כלומר בידע בסיסי ברמת מבוא בנושא: סמים ואלכוהול – שימוש והתמכרות.
  

נכתבו 2 תגובות לפוסט “טייס ומסטול”

  1. בן קלינגר:

    ואני חשבתי שהמקום הנמוך בעולם הוא ים המלח.. 😉

  2. mekron:

    איך ההוא אמר ? הכל יחסי !