ארכיון חודש יוני, 2008

סיינטולוגיה בקייטנה

30 ביוני 2008

האם גם הילד שלך יזכה לקבל פעולה חינוכית של הכנסייה הסיינוטולגית בעת בילוי חופשת הקיץ בקייטנה ? האם הרשת הפעלתנית של הכת הזו תטפטף לילד שלך את ערכיה בלי ידיעתך, אך ורק משום שמנהל הקייטנה התמים קפץ בשתי ידיים על המתנה המורעפת על קייטנתו חינם אין כסף עם ערכים חיוביים, פוסטרים וחוברות ?
כנראה שאנשי הכת חושבים שהסביבה המורכבת מילדים בקייטנה הוא שדה ציד אידיאלי לגאול נשמות טועות תאוות אושר. אי מייל זבל, אחד מרבים שהגיעו אלי השנה מהסיינטולוגים מציע "מתנה" "ללא תשלום" "חינם" לבעלי קייטנות, רק תמלא טופס והם יגיעו אליך עם הפעילות המופלאה "אהוב ילדים ועזור להם". מנהלי הקייטנות הצעירים והתמימים מוזמנים לבחור אחת או יותר מהאופציות :

הרצאה חינם למדריכי הקייטנה בנושא "אהוב ילדים ועזור להם" – הדרך הנכונה להפעיל ילדים בקייטנה ובחיים.

הרצאה חינם עבור ילדי הקייטנה בנושא "אהוב ילדים ועזור להם". מדובר בהרצאה כיפית המפעילה את הילדים וגורמת להנאה רבה לצד הלימוד. (ההרצאה מיועדת לילדים מגיל 8 ואילך)

חלוקת פוסטר אישי לכל אחד מילדי הקייטנה – מדובר בפוסטר צבעוני המכיל 21 כללים מאוירים המתבססים על החוברת הדרך אל האושר . הפוסטר מעביר בצורה נעימה וידידותית ערכים בנושא כבוד ואכפתיות לזולת.

חלוקת החוברת הדרך אל האושר לכל אחד מילדי הקייטנה (מומלץ לילדים מגיל 10 ואילך) ללא צורך בתשלום מצד הנהלת הקייטנה או הילדים. מדובר בחוברת הכוללת 21 כללים להתנהגות חיובית הכוללת אכפתיות וכבוד לזולת.

כמובן שלא תמצאו כאן את שם המפורש של הכנסייה הסיינטולוגית, כאן היא מסתווה מאחורי התחפושת של "העמותה לשגשוג ובטחון במזה"ת הפועלת לקידום ערכים חיוביים בחברה הישראלית". בתחתית האימייל באותיות קטנות ובאנגלית מוזכר שמו של רון האברד הלא הוא האב המייסד של הסיינטולגיה. על האימייל חתומה אחת ששמה ויקטוריה לישצ'ינסקי מנהלת הקייטנות, גוגל מראה שהיא בכובע אחר מנהלת הרצאות והצגות של אותו ארגון באותו מספר פקס.

אז אם הילד שלך מבלה את חופשתו בקייטנה, בדוק היטב.


גלעד שליט, אודי גולדווסר ואלדד רגב

25 ביוני 2008

הטענה ששחרור מחבלים ואסירים תמורת חיילים שבויים או גופותיהם תיצור תקדים מסוכן ותעודד חטיפות אין לה רגליים. נהפוך הוא, ההיסטוריה מוכיחה שהעובדה  שישראל שיחררה בעבר רבים תמורת השבת בנינו או גופותיהם, לא גרמה לעליה בחטיפות חיילים.  חטיפות חיילים, נסיונות חטיפה או לקיחת חיילים בשבי אינם בגדר "מכת מדינה", – לאורך שנים ארוכות למדנו שהיקף אירועים אלה זניח. לכן, הטענה המושמעת היא  מופרכת. העבר מוכיח את ההיפך.

הטענה שהמחבלים שישוחררו יצטרפו למעגל הטירור, גם היא טענה חלשה מאוד. אירועי טירור רצחניים ומעשי ואלימות התרחשו גם כאשר אלפי מחבלים ישבו בבתי הסוהר. האוטבוסים התפוצצו יום יום ברחובותינו גם כאשר פעילים בכירים, מהנדסים למיניהם ורוצחים נתעבים ישבו בבתי הכלא הישראליים. לא זכור לי קשר בין גלי הטירור הרצחניים לבין שחרור מסיבי של מחבלים ואסירים. קרוב לודאי, שחלק ואולי רוב המחבלים שישוחררו יחזרו ויצטרפו לארגוני הטירור – אולם ספק רב הוא אם הצטרפותם תשפיע על "מדיניות הטירור" או על התגברותם. אוטובוס שיתפוצץ חלילה ברחובותינו, אין כל משמעות בעיני לעובדה שהמחבל שהתאבד בתוכו היה טירוריסט שמעולם לא ישב בבית סוהר או כזה ששוחרר מהכלא בעיסקה להשבת חיילינו.

יש להגיע מיד להסדר להשבת השבויים חיים או חלילה מתים. ההתמהמהות והפקרת חיילינו בשבי הוא מעשה נבלה.

מה הקשר ?

23 ביוני 2008

אין קשר בין הכשרתו של אדם לכהן כרב צבאי ראשי לבין הכישורים הנדרשים על מנת להכריז על חייל כחלל. לכוהן דת שאינו רופא אין כישורים מתאימים המסמיכים אותו לקבוע מוות. לפיכך, בלתי אחראי עד מגוחך שמדינה מודרנית כישראל, בעלת שירותי רפואה מתקדמים, מטילה על הרב הצבאי הראשי תת אלוף אבי רונסקי להחליט האם יש להכריז על החטופים אלדד רגב ואודי גולדווסר כחללים.