בעל הבית בוק

נכתב בתאריך 7 בינואר 2009 מאת משה קרון

איזה מילה דוחה הולידה המלחמה הזו "מיטוט" על משקל "שיטוט" או "ציטוט" כמעט "פלירטוט". למי שיש איזו שהיא הזייה שביום שלאחר "מיטוט" החמאס אזרחי עזה יקבלו את אבו מאזן כגיבור או גואל, כדאי שיתפכח מהר ויפסיק לצרוך חומרים שמאכילים אותו במקומותינו. למי יש אשליה ש"מיטוט" החמאס על ידי צה"ל, יגרום לאזרחי עזה לספוק כפיים ולומר לעצמם "אוי איזה מטומטמים אנחנו שבחרנו לנו הנהגה כזו שהביאה עלינו חרפה והרס ומוות ושכול, כמה טוב שהתפטרנו ממנה, ועתה נמליך נא עלינו מנהיג צח וענוג איזה חוסיין אובמה משלנו, שוחר שלום ואוהב אדם, ובעיקר מבין רק כוח, כי אנחנו הערבים שמבינים רק כוח, הנה עכשיו למדנו את הלקח אחת ולתמיד נהיה ערבים טובים ונרוץ מיד לחתום על הסכם ז'נבה ונחזיר לכם מיד את גלעד שליט", למי יש אשליה כזו ? האם באמת יש ביננו כאלה ? ואולי יש, משום שהכל אפשרי כאן אצלנו,- אם ביטוי שווקים נלעג  כמו "בעל הבית השתגע" הפך להיות להגות שעל יסודותיה יצאנו למלחמה ? והבסטה לתפיסת עולמנו – אז יתכן שהכל אפשרי. כן, בעל הבית השתגע, בעל הבית הוא אוויל, או יותר נכון לומר "בעל הבית בוק", ועכשיו הוא מניח שהאזרחים העזתים שותתי הדם יגידו די מספיק הבנו את שפת הכוח אנחנו רוצים רק שלום ושקט בשדרות.

צר לי לנפץ את האשליות. גישת "תחזיקו אותי \בעל הבית השתגע \ תנו לצהל לנצח" לא תביא שלום ולא תביא שקט. יחסינו עם השכן העזתי יהיו בעקבות המלחמה קשים מאי פעם. המוטיבציה לנקום תהיה מעתה נחלת רבים יותר. כי רבים מאוד שם שותתי דם, מוכים, חבולים ומושפלים. הכאב, הזעם והכעס יזינו את העוינות והשנאה שממילא קיימת כלפי ישראל. רק תלוש אינו מבין שיהיו לכך גם "ביטויים אלימים".

יכול להיות ששר הבטחון כמנהגו יבקש בבוא העת מתושבי עזה סליחה. סביר להניח על סמך נסיון העבר שהוא אכן יעשה זאת. שר הביטחון הוא מבקש סליחות סדרתי מדופלם. אבל בקשותיו אלו ריקות כמו זמריר של חברה שפשטה את הרגל. יום למחרת המלחמה הזו מתחיל לתקתק שעון המלחמה הבאה. ככה זה, ממלחמה יוצאת מלחמה נוספת. ובאזור זה של מנהגי גאולת דם, שפיכות דמים מביאה לשפיכות דמים נוספת.

נכתבו 3 תגובות לפוסט “בעל הבית בוק”

  1. רונן:

    כל מילה סלע.

  2. משה:

    תודה רונן.

  3. גד שפר:

    משה
    אתה מתעלה על עצמך. יוסי שריד – תסתכל אחורה!