פוגרום ביהודי במרכז טהרן

נכתב בתאריך 23 בספטמבר 2006 מאת משה קרון

תארו לעצמכם שבמרכז טהרן היתה אורבת חבורה של כשלושים גברים צעירים בסימטאות היוצאות מהרחובות הראשיים ליהודים, וברגע שהיה נצפה יהודי היתה הכנופיה האיראנית מסתערת, מתנפלת עליו ומפליאה בו את מכותיה באלות ובאגרופים עד אבדן הכרה. כיצד היינו מגיבים ? האם יכול להיות שאמצעי התקשורת היו מתעלמים מהתופעה ? האם יתכן שדובר מטעם ממשלת ישראל לא היה יוצא בהכרזה כנגד המשטר האיראני ? ואם התופעה היתה חוזרת על עצמה שוב ושוב, ומרכז איראן היה הופך למלכודת לעוד ועוד יהודים, עוברי אורח תמימים בעיר מגוריהם, האם לא היינו טוענים שהמשטר האיראני מפקיר את אזרחיו היהודים ? שהוא עומד מאחורי הפוגרום האכזרי ? האם לא היינו קובעים נחרצות שהצהרותיו המתלהמות של נשיא איראן הפכו את יהודי ארצו לנרדפים, ושאם המשטר האיראני היה רוצה הוא היה דואג למנוע או לעצור את פעולת הביריונים המשתוללים במרכז טהרן. האם ישראל לא היתה תובעת במפגיע מהמשטר האיראני לדאוג לשלומם ? האם לא היינו פונים למנהיגי העולם החופשי בבקשה להרתם על מנת ללחוץ על המשטר האיראני להגן על יהודי איראן שהפכו לטרף לחיות האדם הרצחניות ? לאנטישמים ?

והנה מופיעה ידיעה באחד העמודים הפנימיים של המקומון הירושלמי "כל העיר" מאת הכתב אבי פוגל תחת הכותרת :

"תופעה: קבוצות נערים אורבות לערבים במרכז העיר ומבצעת בהם לינץ"

ובכותרת משנה:

"בעלי עסקים במדרחוב יואל סולומון מדווחים כי הם עדים באחרונה לתופעה מחרידה שהולכת ותופסת תאוצה : במוצאי שבתות מתכנסת קבוצה של עשרות נערים יהודים, שממתינה לערבי שיעבור כדי לתקוף אותו באלות. המשטרה התחילה השבוע לחקור."

מי שקורא את הכתבה יכול להבין שמזה חודשים נערך באין מפריע ציד ערבים במרכז העיר. משטרת המחוז מגיבה בכתבה :

"ידוע לנו על מקרה אחד שבו הותקפו צעירים ערבים על ידי צעירים יהודים. כוח משטרה המוצב במקום בסופי שבוע עצר את היהודים ומעצרם הוארך. החקירה נמשכת".

Nachalat Shivah

אם אכן תתברר הכתבה כנכונה, כיצד זה יתכן שהתקשורת שותקת כמעט לחלוטין ? שפרנסי העיר וקברניטי המדינה ממלאים פיהם במים ? היכן כל העמותות והאירגונים לשמירה על זכויות הפרט, האדם האזרח ? כיצד הידיעה על פוגרומים המתרחשים בלב הבירה לא מצליחה לעלות כלל על סדר יומנו ?

לא ניתן לכתוב תגובות ברגע זה.