פרס מפקד גלי צה"ל לתכנית על אסון בית המכס העליון

נכתב בתאריך 25 באוקטובר 2013 מאת משה קרון

כשרותי גרוסמן מגלי צה"ל פנתה אלי לפני כשנה, והציעה לערוך תכנית על אסון בית המכס העליון הסכמתי מיד. סמכתי על רותי (שהיא בתם של חברי) שתעשה עבודה טובה, רגישה ואחראית יחד עם חברתה יעל לוי. לא תיארתי לעצמי את מה שהתכנית תחולל. שתי חיילות צעירות עם טייפ קטן, הסירו את מעטה השתיקה וההשתקה מעל אסון בית המכס העליון.

השבוע אסון בית המכס העליון זכה לחשיפה נוספת. בטקס שנערך על גג משכנות רות דניאל שביפו, העניק מר ירון דקל את פרס מפקד גלי צה"ל למצויינות לשנת תשע"ג בקטגוריית תכנית ביכורים, ליעל לוי ולרותי גרוסמן ולתכנית "כן היו הדברים מעולם" – סיפור אסון בית המכס העליון. חבר השופטים יו"ר תת אלוף רחלי טבת ויזל (יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים), מר רפיק חלבי ומר עמית סגל נימק את החלטתו:

"לאחר תחקיר משובח ובחירה מגוונת של מרואיינים, העלה צוות התכנית למודעות סיפור לא מוכר, שהושתק באופן מכוון במשך שנים, ונגע בו באופן מקצועי, רגיש ומקיף. יוצרות התכנית, חיילות בשרות חובה בגלי צהל, יצרו בעצמן בתכנית אנדרטה לחללים, ובעקבותיהן הגיעו למקום גם כלי תקשורת נוספים וסיפרו את הסיפור העלום. הישג עיתונאי ואנושי מן המעלה הראשונה."

הטקס התקיים בנוכחות קהל המורכב בין היתר מאנשי עיתונות, רדיו, טלוויזיה ואינטרנט. הוקרן בערב סרטון ובו בין היתר תמונות אחד עשר חברינו ז"ל שנפלו באסון. בתום הטקס ניגשו אל ורדה זנדני (אחותו של עובדיה ז"ל) ואלי רבים להביע הערכה והזדהות.

הכתב והפרשן הצבאי מר רון בן ישי פנה גם הוא אלי וסיפר לי ששירת בין השאר בתפקידי פיקוד בגדוד 13 בשנת 1964. מר בן ישי אישר את מה שכולנו הבנו והערכנו שהיתה הוראה מלמעלה שהורתה: "אף מילה" על אסון בית המכס העליון.

22-10-3

22-10-2

לא ניתן לכתוב תגובות ברגע זה.