צלצול הטלפון יעיר את ראש הממשלה

נכתב בתאריך 12 בספטמבר 2006 מאת משה קרון

אולי, והלוואי שלא, אבל לך תדע אם בעוד שלוש שעות לא יצלצל הטלפון אצל ראש הממשלה אהוד אולמרט הישן בביתו, על הקו יהיה הרמטכ"ל דן חלוץ, שיודיע לרוה"מ שמנתוני מודיעין שונים עולה שצבאות איראן וסוריה נערכים למתקפה על ישראל. הוא יבקש אישור לגיוס מילואים משמעותי ומיידי, לקראת תקיפת מנע של צה"ל. עשרים דקות לאחר מכן יצלצל הטלפון שיעיר גם את שר הביטחון מר עמיר פרץ ושיחה דומה תתנהל בינו לבין הרמטכ"ל.

האם שלושת ממלאי התפקידים אלה, בשלים לקבל את ההחלטות הנדרשות ? האם הם יודעים לשאול את השאלות הנכונות ? האם יש להם יועצים המוכשרים לסייע בידם לנסח שאלות, להבין ולנתח את התשובות ? האם כל אחד מהם ניצל את החודש שחלף מהפסקת האש בלבנון ועד הערב, על מנת לאסוף מידע, לבצע הערכת מצב, להסיק מסקנות, להפיק לקחים, לבצע שינויים מידיים ולהערך באופן הנדרש והנכון ביותר על מנת שצה"ל יהיה ערוך ומוכן ?

שלושת ממלאי התפקידים אלה היו עסוקים בחודש זה בין היתר באיום על מעמדם ובספקות שעלו ביחס לתיפקודם ולכישוריהם למלא את דרישות תפקידם. יתכן מאוד ששלושתם היו עסוקים מאוד בעניינים שונים שמיקדו את תשומת ליבם (למשל: הבית ברחוב כרמיה, הבית ברחוב שילה, מכירת תיק ההשקעות, ציר ברוורמן – אילון, ועוד ועוד)  ולא איפשרו להם לעסוק בענייני המדינה ובטחונה, כפי שניתן היה לצפות ממי שסיימו זה עתה מלחמה שהישגיה בלשון המעטה שנויים במחלוקת.

האם היחסים האישיים בין שלושת ממלאי התפקידים – אהוד אולמרט, עמיר פרץ ודן חלוץ וצוות לשכותיהם, מאופיינים באמון, פתיחות ושיתוף פעולה שיאפשרו תהליך קבלת החלטות נכון לנוכח האיום ? 

האם כל אחד משלושתם נמצא בכושר קוגניטבי ומנטלי אופטימלי, שיאפשר לו להתמודד באופן הנכון עם הלחץ האדיר שיופעל עליו לכשיקבל את שיחת הטלפון בעוד כשלוש שעות ?

נכתבה תגובה אחת לפוסט “צלצול הטלפון יעיר את ראש הממשלה”

  1. Sub Stance » ארכיון » גלישה לשימוש בנשק גרעיני:

    […] Sub Stance על אנשים, חומרים ומה שבינהם « צלצול הטלפון יעיר את ראש הממשלה […]