צפיתי באח הגדול !

נכתב בתאריך 19 בדצמבר 2008 מאת משה קרון

צפיתי באח הגדול. זה אני שצפיתי באח הגדול. באח הגדול ? – כן, זה אני שצפיתי. התנועה העממית ההולכת וגדלה של אלה שלא צפו באח הגדול צוברת תאוצה. יש שעות שאני מתחיל להרגיש שרק אני מכל מודעי חברי ועמיתי, מכל מי שעומד מאחורי מצדדי ומלפני, רק אני הוא זה שצפה באח הגדול. אני מנסה להסביר לעצמי איך זה קרה לי. איך מעדתי, איך נבעטתי החוצה מתוך השורה ? והרי הובטח לי שמשורה משחרר רק המוות, אז מה קרה לי כאן. אני מנסה לשחזר את מסלול הנפילה. להבין טוב יותר את מנגנוניה של המלכודת הזו שעקרה אותי מקרב מיטב הנוער והשליכה אותי כטרף קל אל הבובליליזם. התחלתי להבחין במבטים המיוחדים, בהנפות הגבה, בשפתיים המתעקלות בסלידה, בזוגות המהדסים נוכחי מרפקים אל צלעות. אתמול בערב ישבתי ב"סימה", כל מה שרציתי היתה מנת מעורב משובחת ולידה אורז עם במיה, זה הכל, לא יותר. לא הזמנתי בלב אגריפס סושי, לא ביקשתי רביולי בשר סרטנים, לא טרין חצילים רק מעורב ירושלמי וליד אורז עם במיה, בחיי. זה לא עזר, לקח לי כלום זמן להבחין בשתי המלצריות שולחות זו לזו עיפעוף שאין לטעות בו, שסימן אותי לעיני כל כמוקצה "ההוא, כן כן, זה, צפה באחאגדול".

אני מנסה כבר היום לתכנן את העונה הבאה, התחלתי ללמוד את מנהגי ואורחות חיי אחי האנוסים בימי האינקוויזיציה האכזרית, ללמוד כיצד בחוץ אעמוד בשורה אחת עם הבזים לשרץ העינבי, ומנגד, מבית, בסתר, מאחורי תריסים מוגפים אמשיך לעבוד את אלוהי אברהם, יצחק ויוסי.

נכתבה תגובה אחת לפוסט “צפיתי באח הגדול !”

  1. האח הקטן:

    אני מ-ז-ז-ז-ו-ע-ז-עעע!!! לא הזהירו אותך שככה זה תמיד מתחיל? שבהתחלה זה סתם ככה עם החברה', כאילו רק כיף, ואתה אומר לעצמך שאם רק תרצה תוכל מיד להפסיק, אבל אחר כך הכל אבוד?
    האם אפשר עדיין לדבר על גמילה, או שצריך ישר ללכת על צמצום נזקים?