מעשה ביהודי מלוכלך

נכתב בתאריך 24 במאי 2012 מאת משה קרון

טורקים, אנגלים, אוסטרלים, שוודים, צרפתים ועוד,- חיילים זרים תכולי עיניים או שחורי שפם, הגיעו לכאן לפלשתינה ואחר כך למדינת ישראל, בשליחות הוד מעלתה, הוד רוממותו או סתם מועצת הביטחון של האו"ם . וכי מה לו לחייל המוצא עצמו הרחק מבית אימו בערבו של יום, אם לא להתכנס לו תחת כנף, שתהיה לו כאם ואחות ותעניק לו אהבה.
בעודו לש את גבי לרפא את מכאובי, סיפר לי הפיזיותרפיסט סיפור מבית אביו. הוריו עולים חדשים ממרכז אירופה הגיעו לירושלים שלפני קום המדינה והתגוררו בשכנות למשפחה אחרת, וככורח באותם ימים חלקו בינהם את המטבח והשירותים. לשכנים היתה בת שיופיה נודע בכל העיר ונישא בפי החיילים האנגלים ששרתו בירושלים את האינטרסים של הוד מעלתה. בת השכנים נפלה שדודה בזרועותיהם החסונות, מתענגת על אורחותיהם ולשונם המתאנגלזת. והם מצידם, שיחרו לפיתחה מרדת השמש ועד לזריחתה, וכל אחד מהם ניסה לכבוש את ליבה אלה בפרחים ואלה במגדנות. עד כדי כך, שבשכונה החלו להלך רכיל ואמרו שאין בה שמץ גאוה לאומית, ושהיא מוציאה שם רע לבנות ישראל. לילה אחד, מספר הפיזיוטרפיסט בעודו עובר חוליה אחר חוליה בגבי ומעניק להן מכל טוב אצבעותיו, שמעו בני משפחתו קול חבטה במרפסת ביתם, כאילו שק כבד הושלך אליה. אביו ניגש אל המרפסת ואז גילה לחרדתו שלפניו לא שק כי אם חייל בריטי בשר ודם, גבה קומה ובהיר שער, שנחת בדרך לא דרך במרפסת הלא נכונה בחיפושיו אחר בת השכנים טובת המראה. אביו שלא ידע אנגלית התמלא בזעם או בפחד ואולי בשניהם, פתח את פיו ושאג לעבר החייל האנגלי את צמד המילים היחידות שידע באנגלית "דרטי ג'ו" ! * כשהוא מנופף בידיו ומאיים, כך הוא הבריח את החייל המבוהל שקפץ מהמרפסת כל עוד רוחו בו. אביו של הפיזיוטרפיסט שלי, ראה כי טוב והמשיך ללוות את החייל הנמלט על נפשו בצעקות רמות שהחרידו את כל הרחוב "דרטי ג'ו דרטי ג'ו".

* באנגלית Dirty Jew הוא "יהודי מלוכלך !"

אפילוג קצרצר

כשסיימתי לכתוב את הפוסט נכנסתי לגוגל להציץ לרגע ולראות מה נכתב על "דרטי ג'ו", ואז הקשתי גם באנגלית על המונח Dirty Jew. טוב, לא הופתעתי, אבל בהחלט הרגשתי אי נוחות רבה . הרי גם כאן ביננו רק אמש עמדו נבחרי ציבור והסיתו את הקהל הזועם כנגד הפליטים מאפריקה, ומתוך ההמון נשמעו גם קריאות גזעניות בוטות. היו רבים שלא הסתפקו במחאה לגיטימית נוכח הבעיה הרובצת לפיתחם, ויצאו למסע ציד אלים אחר הפליטים השחורים. אז רק להזכיר לעצמנו:

בעולם הרחב יש רבים המחזיקים ממש בשעות אלה בדעות חשוכות גזעניות אנטישמיות. היהודי נתפס לא אחת כדמות אפלה, מכוערת, תאוותנית ובוגדנית, רודף ממון, שתלטן, נוכל וערמומי. קחו לדוגמא את ה Urban Dictionary – אתר שעוסק בלשון, בביטויים ובמילים הנוצרים על ידי הקהל הרחב משהו המקביל לאתר הישראלי "דורבנות". יש בו למונח Dirty Jew שש הצעות ותגובה אחת (מס 6) זועמת . ההצעה הראשונה הזוכה לתמיכה הגדולה ביותר (הכי הרבה לייקים) היא אנטישמית בוטה המשלבת סטריאוטיפים אנטישמיים ידועים המייחסים ליהודי תאוות מין וממון. בעודם רודפים את הפליטים האפריקאים בדרום תל אביב, כדאי שנזכור שיש כאלה שמשוכנעים שיהודי הוא מלוכלך ומסריח השולט בעולם ואחראי על כל הרוע שבו.

לא ניתן לכתוב תגובות ברגע זה.