שתיית בינג'

נכתב בתאריך 29 באוקטובר 2007 מאת משה קרון

אתמול רואיינתי בתכניתו של ירון וילנסקי בגלי צה"ל. בשל אילוצי זמן לא השלמתי את דברי – אז הנה שתי נקודות בשולי הארוע הקשה שהיה בפרדס חנה:

שתיית בינג' (Binge drinking ) היא שתיית אלכוהול מסוכנת מאוד. מדובר בשתייה של כמות גדולה של אלכוהול בפרק זמן קצר . זו שתייה שמאפיינת צעירים ובעיקר צעירים שאינם מנוסים בשתיית אלכוהול. בארה"ב היכן שקיימת הגבלת גיל – עד עשרים ואחת, מכירים את מנהג צעירים שמלאו להם 21, לציין את יום ההולדת בשתיית 21 כוסות אלכוהול. מסיבות יום הולדת אלו הפכו במספר מקרים למסיבות מוות. הדבר מעלה את הצורך בחינוך לשתייה מתונה, והיכרות עם העובדה שאלכוהול עלול להיות משקה מסוכן.

כשמישהו בסביבה מרגיש רע בעקבות שתיית אלכוהול או נטילת חומרים – אינו מגיב או נראה רע – נשימתו כבדה או דופק חלש, אל תברחו. חשוב מאוד להזעיק מ.ד.א, אל תנסו להשקות אותו בקפה חלב וכיו"ב הוא עלול להחנק, אל תכניסו אותו לאמבטיה עם מים כדי לעורר אותו הוא עלול לטבוע או להחנק. אני מכיר כמה סיפורים עצובים שבהם מחשש מהסתבכות ניסו לטפל לבד במישהו שהיה במצוקה בעקבות שתייה ונטילת סמים, והעזרה שהוגשה רק החמירה את המצב. לכן, אל תקחו סיכונים – הזעיקו עזרה.

'Power hour' binge drinking
'Power hour' binge drinking

לא ניתן לכתוב תגובות ברגע זה.