נאום נתניהו ?

נכתב בתאריך 12 ביוני 2009 מאת משה קרון

אזרחים יקרים,

אני ניצב כאן באוניברסיטת בר אילן, ויודע כי עיניכם נשואות אלי, מבקשות לשמוע את מוצא פי. אני חש אחריות כבדה וגודל השעה לא נעלם ממני. רציתי לעמוד כאן ולומר לכם כי במשך ארבעים ושתיים השנים שחלפו, בנינו ביהודה, שומרון, חבל עזה וברמת הגולן התיישבות לתפארת. רציתי לומר לכם שמפעל ההתנחלות הפך להיות לא רק למעשה התיישבותי מופלא שאין לו אח ורע בעולם, אלא שיש בו את תמצית הטוב שבאדם היהודי הנאחז באדמות אבותיו, ומקים עליה את ביתו באהבה, כשהוא חש את הקשר העמוק להיסטוריה של עמנו ורושם פרק מפואר בדברי הימים של הציונות. רציתי לומר לכם כאן היום שאני מרגיש מחויב למפעל ההתנחלות, שהייתי מבקש להרחיב את הבנייה, לראות עוד ישוב, עוד כפר, עוד בית, עוד עץ, עוד כביש עוד בית ספר עוד גננת המוליכה אחריה שורת ילדים השרים שירי אהבה לארץ ולנופיה. רציתי לומר לכם שבין הנהר לים יש מקום למדינה אחת היא מדינת ישראל – מקלט לשארית הפלטה – לשרידים שניצלו מהשואה האכזרית, מפוגרומים, גזירות ורדיפות. רציתי לומר לכם שהמדינה הזו היא מדינה יהודית.  זו הארץ שהאלהים נתן לבניו לאבותינו אברהם יצחק ויעקב. על כל אלה ועל עוד גדלתי ובגרתי וחונכתי בבית הורי, כך שרתתי את עמי וכך אני מחנך יחד עם שרה רעייתי היקרה את בנינו.

הגיעה השעה להתעורר מחלומות וממשאלות הלב, הגיעה השעה לעמוד נוכח פני האומה ולהציב לפניה את מראת המציאות. לאחר ימים ולילות שבהם שקלתי בכובד ראש, הקשבתי לטובי בניה ובנותיה טובי המומחים ההוגים ואנשי הרוח של הארץ הזאת, שהציגו בחוכמה וגם בלהט את עמדתם, הגיעה שעת האמת. אומר את דברי בלשון ברורה ונחרצת – אנו הולכים זה שנים מספר בדרך שאין חזרה ממנה ומשמעותה אחת – בין הנהר לים יהיו שתי מדינות, מדינת פלסטין לפלסטינים ומדינת ישראל ליהודים ולתושביה המוסלמים הנוצרים והדרוזים. שתי מדינות לשני עמים. משמעות הדבר הוא שתם מפעל ההתנחלות ביהודה ושומרון. אנו נכנס למשא ומתן אמיתי ונוקב עם מנהיגי הרשות הפלסטינית על מנת להבטיח את ההצלחה ועל מנת למנוע סכנות מצד חורשי הרע. במשא ומתן זה נמצא את הדרך לדאוג לאינטרסים של אחינו בהתיישבות ביהודה ובשומרון. כל מי שעיניו בראשו ויודע לקרוא מפות יודע שנאלץ לפנות ישובים, וכך גם נעשה בבוא היום.

זו שעה קשה לי וקשה לאחי ואחיותי חולמי חלום ארץ ישראל השלמה. אך זו גם שעה חשובה גדולה ומכרעת בביסוס עתיד מדינת ישראל כמדינה יהודית החיה בשלום ובבטחון במזרח התיכון ובתוך משפחת העמים.

תודה.

נכתבו 4 תגובות לפוסט “נאום נתניהו ?”

  1. הבת:

    we wish

  2. אדם:

    אולי יותר הגיוני משהו כמו…

    ערב טוב נכבדיי,
    היחסים עם ידידיתנו ארצות הברית עזרו לנו בשעות הקשות והאיומות ביותר שידענו, אלה הם יחסים עמוקים, רבי-רבדים, […]

    הגיעה השעה להשתחרר מהידידות החונקת, לוותר על מנעמי הסיוע הבטחוני הנדיב, ולהישיר מבט אל הנשיא השחור ולומר: "עד כאן. אל תיגע לי בכיבוש".

  3. משה קרון:

    אדם יקירי,
    למה אתה עושה לי את זה ?
    תן לי להנות מהאשלייה המתוקה שמספק לי הפוסט הזה עד מועד נאומו היום הערב.
    אותה אשלייה שמספק טופס הלוטו או הטוטו, ובחינם.

  4. דוד איש שלום:

    שעות לפני שנתניהו יישא בפועל את נאומו. נאום זה יהיה מבחן המנהיגות הגדול של נתניהו, אם יצליח בו, יהפוך למנהיג וישנה את ההיסטוריה, יוכל בהדרגה להעלות את ישראל על פסים של ביטחון ואף שיפור היחסים עם ארה"ב והעולם. לעומת זאת אם נאומו ימוסמס, לישראל אשר תמשיך במתווה העימות הקשה וחסר מוצא עם הממשל האמריקאי ועם כל העולם. הערב תתחולל נקודת הכרעה חשובה, אם תופגן מנהיגות בנאום תהיה זאת תחילתה של עלייה על דרך המלך המדינית והביטחונית, אם תוחמץ ההזדמנות, חוששני שנתניהו לא יקבל עוד הזדמנות ואת זאת הוא יודע. מעבר לכל הקוסמטיקה הרגילה, עיקר הנאום אם נתניהו הוא אכן מנהיג ואסטרטג, חייב להיות קבלת מפת הדרכים על 14 הסתייגויותיה ובכך השלכת והטלת חובת ההוכחה על הצד הפלשתיני. כך הוא יוכל להכריז: "ישראל רואה במפת הדרכים התחייבות בינלאומית שאין לסגת ממנה ואולם עקרון ראשון בתהליך השלום כפי שגם עולה בברור ממפת הדרכים על ארבע עשר הסתייגויותיה, חייב להיות וויתורים הדדיים כואבים, אולם הדדיות משמעה עכשיו ושהפלשתינים יתחילו לחולל את השינוי הכואב, הקשה והרדיקאלי מבחינתם, שיפרקו את ארגוני הטרור, שיפסיקו את ההסטה, שיבטלו את ספרי הלימוד המבטאים את אתוס פלשתין מהנהר ועד הים על חורבן הישות הציונית הכובשת. כמובן ישראל מצידה, מתחייבת לא להרחיב הבניה מעבר לקווי המתחם הקיימים בפועל של היישובים הלגיטימיים ביהודה ושומרון, קווי תיחום מדויקים שעליהם ישראל תשמח להגיע להבנות מפורטות עם הממשל, ובמשא ומתן עם הרשות הפלשתינית. הגידול הטבעי בתוך אותם קווי מתחם יימשך. ביחס לאיראן, יוכל לומר: מחויבותי כראש ממשלת ישראל למנוע שואה נוספת, ישראל עוקבת בדאגה ודריכות אחר התנהלות הממשל האמריקאי מול שלטונות טהראן, אך צורכי הקיום של ישראל מחייבים את ישראל להיות מוכנה לפעול בכל הדרכים כדי להגן על ביטחונה מול איום מתעצם.
    סוד המנהיגות חייב להיות ביכולת להעלות לתודעת אמריקה, העולם וגם הציבוריות בישראל, שלא רק ישראל נדרשת לוויתורים כואבים, גם הצד השני, נדרש לעבור מהפכה מתודעה של מאבק ומלחמה ואויבות עולם לישראל, לתודעה ומהלכים קונקרטיים של דמוקרטיזציה אמיתית, משילות, פירוק ארגוני הטרור הפסקת ההסתה.