צילו של הדגל השחור

נכתב בתאריך 15 בינואר 2009 מאת משה קרון

מלחמה שאינה מסוקרת באופן ראוי, היא מקור לשמועות ולהערכות שאינן מהימנות. המדינה דורשת מעיתונאיה הן באמצעות צנזורה והן בלחץ חברתי להתגייס למאמץ הלאומי ולגלות נאמנות. אם הדו"ח הנקרא "תמונת מצב בעזה מאת המתאם ההומניטרי" של האו"ם נכון, ואם הידיעות המתפרסמות הבוקר באתר "זכויות האדם בעזה ובישראל בצל הלחימה" נכונות ,יש מקום לדאגה רבה ולחשש, שיש בנעשה בבית החולים של הסהר האדום בעזה, כדי להוות חלילה "פעולה שדגל שחור מתנוסס מעליה, ואשר עומדת בניגוד מוחלט לדיני המלחמה ולעקרונות המוסר האנושי הבסיסיים ביותר". – אין להסכים לחסות ולשתוק בצילו של דגל שחור. זאת, גם אם הצד השני אינו מקיים ואינו מציית לאמנות הבינלאומיות ולעקרונות המוסר.

ההערכות הן שעד כה ניספו בעזה למעלה מאלף איש ובהם למעלה מ 300 ילדים וכ 100 נשים. כ 4500 נפצעו מהם כ 1600 ילדים וכ 670 נשים. כ 38 אלף אנשים מתגוררים ב 41 מקלטים של אונר"א ברצועה, ורבים אחרים מתגוררים בבתי קרוביהם. כלומר יתכן שכ 40,000 בני אדם ויותר נעקרו מבתיהם. האם לא די ? האם אין כל אלה מדיפים ריח רע של אסון רב מימדים ?

מלחמה היא הרג והרס. יש לעשות הכל כדי להגיע להפסקת אש מיידית.

נכתבו 3 תגובות לפוסט “צילו של הדגל השחור”

  1. משה שרף:

    בהחלט, ואני בטוח שברגע שהחמאס יפסיק לנסות להרוג אזרחים ישראלים כפי שניסה בשמונת השנים האחרונות ויכיר בזכות לחיים של אזרחי מדינת ישראל הפסקת אש מיידית בוא תבוא, ממש כמו שקרה בגדה.

  2. הלה:

    אני מודה לך על דבריך הקשים והרגישים. מזעזע באיזו קלות מוותרים על הומניזם בסיסי ביותר. הרסן הותרת הכל מותר ולגיטימי.
    בושה עמוקה צריכה למלא את כולנו לאור ההרג חסר ההבחנה. גבולות המוסר מזמן נפרצו. אבוי לנו

  3. שאול חנוכה:

    התחלתי קמפיין להחרמת תוצרת של אהבה בשל הפגיעה באזרחים בואו במהמוניכים

    http://www.flickr.com/photos/shalvas/3192350854/