איפה הרנטגן כשצריכים אותו ?

נכתב בתאריך 1 בספטמבר 2012 מאת משה קרון

מכבסת המילים של שוק ההון מעלה שאלות יושרה מביכות. אם עסק  צפוי להרוויח הרבה פחות כלומר להפסיד חלק ניכר מהרווחים הצפויים, מדוע המושג המתאר מצב כזה נקרא "אזהרת רווח" ולא אזהרת הפסד, או "אזהרת אוי אוי אוי" או "אזהרת איזה זיפת" או "אזהרת איפה אני ואיפה הרווח" אפילו בראשי תיבות "אזהרת רע"ה" = רווחים על הפנים. עכשיו לרע המזל של נוחי דנקנר ושל רבים מאיתנו, כוללים הדוחות הכספיים של אי.די. בי. אחזקות "הערת עסק חי". הערה כזו מטילה ספק ביכולתה להחזיר את חובותיה. במקרים אחרים המושג בא לתאר מצב שבו נשקפת סכנה למצב של "כשל פרעון" ואפילו להמשך קיומו של העסק . אז בעצם מדובר כאן לא בהערת עסק שוקק חיים, אלא בהמלצה לנושים "תתפללו ותזדיינו בסבלנות". אבל למה לא לקרוא לילד בשמו כמו הערת גוסס, מחרחר, מקרטע וכיו"ב ? או בראשי תיבות  "הערת אשכ"ש"  = או שכן כנראה שלא ? אולי משום שביהדות כאשר אדם מוטל בין חיים למוות יש המוסיפים לשמו את השם "חיים" או "חיה" מתפללים לנס שיפיח בו או בה רוח חיים. "הערת עסק חי".

הכי מטריד אותי ש"הרנטגן" הלא הוא הרב יעקב איפרגן לא עושה משהו. נוחי דנקנר והרנטגן הם חברים. נוחי לא עושה צעד ללא התייעצות וברכה מהרנטגן. לפני כחודשיים השתתף נוחי דנקנר בהילולה ובסעודה השנתית שקיים הרנטגן בנתיבות. אז דחילק, עכשיו כשחבר יקר צריך את הרנטגן, דווקא עכשיו המכשיר התקלקל ? הרנטגן לא שמע את הביטוי אי פרנד אין ניד איז א פרנד אינדיד, עלאק?

נכתבו 3 תגובות לפוסט “איפה הרנטגן כשצריכים אותו ?”

  1. גד השדה:

    הרנטגן לא מחזיר כסף…
    התרומות אליו הן מס טיפשים.

  2. דן גזית:

    כל אותם עשירים (טייקונים) המשחרים לפתחי הרנטגנים למיניהם. נראה שאינם מבינים איך נפל עליהם העושר הזה. ובחיפושם אחר הגורם (כדי להשיג עוד/למנוע את התנדפות הקיים) הם פונים למיסטיקנים.
    אולי דנקנר כן פנה לרנטגן? אלא שהפעם זה לא הצליח….

  3. משה קרון:

    דני, מרתק כמה רבים הם מבקשי קיצורי הדרך לאוזנו של ריבונו של עולם. כנראה שלמדו מנסיונם שאין כמו "קשרים טובים"…