כולנו אולמרט

נכתב בתאריך 29 במאי 2008 מאת משה קרון

כותרת מאמרו  "כולנו אולמרט" של ישראל הראל (לשעבר מזכ"ל ויו"ר מועצת ישע, מיסד ועורך "נקודה") המתפרסם הבוקר בהארץ, עוררה בי לרגע את הסקרנות לעובדה, שיתכן שאחד ממנהיגי המתנחלים בשטחים הכבושים התחיל להפנים את העובדה שהכיבוש משחית . אך לשוא. לא תמצאו במאמר הזה כל רמז לתפקיד שמילאו הכיבוש וההתנחלות בהשחתה. נהפוך הוא, באופן ציני הוא טוען:

 "מהרגע שבו שינה אולמרט את טעמו הפוליטי הוא שודרג – אף נדחף – במעלות התפקידים"

ובמקום אחר הוא תוקף דווקא את דויד גרוסמן:

 "היכן נשמע קולו, וקולות שאר אדמו"רי הספרות, אבירי המוסר, בימים אלה ? האם גם הם, כפרקליטיו של אולמרט, ממתינים רק להוכחות פליליות ?"

השחיתות לא פרצה לתוך חיינו ביום אחד. הגדרתה משתנה במהלך הדורות – זהו נושא מרתק למחקר סוציולוגי היסטורי. אך מנקודת המבט הקצרה שלנו, מלחמת ששת הימים ובעיקר תקופת הכיבוש  שבאה בעקבותיה,- הם נקודת מפנה. הקריאה "הכיבוש משחית" נישאת בפי רבים בקול רם, ללא מורא ולאורך כל השנים. המענה מנגד היה גילגול עיניים מתחסדות כלפי מעלה, קריצה והתנשאות. – הכלבים נבחו והבולדוזר שרון הקים בחשכת הלילה עוד התנחלות. מי שרקד סביבו עם ספרי תורה, נשא אותו על כפיים וכמעט משח אותו למלך ישראל, מנסה היום להדביק את התיק של אולמרט לכולנו, ולהצמיד ברשעות את דויד גרוסמן לפרקליטיו של אולמרט. לא פחות.

 

לא ניתן לכתוב תגובות ברגע זה.