אשה מתה וחמישה נפגעו קשה

נכתב בתאריך 8 בינואר 2008 מאת משה קרון

קראתי הבוקר ב"הארץ" שאשה אחת מתה ושחמישה נפגעו קשה.
אם ההרוגה והנפגעים קשות היו קרבנות מטען חבלה שהחמאס הטמין באוטובוס בו נסעו, הם היו זוכים למקום טוב בראש החדשות. תמונותיהם היו מתנוססות בעמודים הראשונים, היינו מתוודעים לסיפור חייהם, לבני משפחתם, שכנים היו מספרים לכתבנו איזה אנשים טובים הם היו, חבורת צעירים היתה ניצבת מול המצלמות ותובעת ביטחון וצורחת מוות לערבים כאן ועכשיו, אביגדור ליברמן היה דורש לתת לצה"ל לעשות את העבודה שהוא יודע לעשות ולהיכנס בהם בכל הכוח. ראש המועצה המקומית היה מתרעם על כך שאף נציג של הממשלה לא בא ללוויות והיה מעלה מחדש את הדרישה להגדלת תקציב המועצה.
אבל האשה שמתה, מתה מקור. ומכיוון שהיא מתה מקור, היא מעניינת כשלג כדאשתקד. וכך גם הנפגעים, המטופלים בטיפול נמרץ – כולם נפגעו לרוע המזל אף הם מהקור.
ומכיוון שהם קשישים, שנפגעו מקור ולא מחמאס – הם לא מעניינים. מותם ופגיעתם אינם חדשות ראויות.
קשישים שנפגעים מקור, הם קשישים שאין להם כסף לממן חימום בדירותיהם.
בישראל בחורף 2008 מדווח האחראי על המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים בנהריה ד"ר אריה איזמן על עליה במספר האנשים שאושפזו בעקבות היפרתרמיה – ירידת חום הגוף מתחת ל 35 מעלות. טוב שיש לנו את נחמיה שטרסלר להזהיר אותנו "שלא יעבדו עליכם" – שיש לנו צמיחה, ושיפור ברמת החיים, וירידה באבטלה, וצמצום הפער בין עניים לעשירים, ולכן אל תתנו לסיפורים הזניחים האלה על קשישים ששכחו להדליק את ההסקה לבלבל אתכם.

לא ניתן לכתוב תגובות ברגע זה.