מכתב פרידה

נכתב בתאריך 30 בדצמבר 2012 מאת משה קרון

אתמול בלילה שלחתי מייל ששורת הנושא שלו היתה "מכתב פרידה".- התגובות בכתב ושיחות הטלפון שהגיעו בעקבותיו ריגשו ושמחו אותי מאוד. שער המרכז אותו הקמתי וניהלתי במשך שנים כה רבות ננעל היום אחר הצהריים מאחורי. הנה המכתב:

שלום חברים,

בימים אלה הופיע במגזין לילדים "עיניים" סיפור שכתבתי ושמו "ראש העיר". סוף הסיפור הוא, שבלילה אחד בלי ירח יוצא ראש העיר לרסס כתובות גרפיטי נגד אזלת ידם של פקידיו:

"ולבסוף מול ביתו שלו כתב ראש העיר באדום: 'התפטר ! שיבוא במקומך אחר !' .

טרם זריחה חזר ראש העיר לביתו עייף ונרגש וניסח את מכתב התפטרותו מראשות העירייה. סוף סוף מצאתי את יעודי, אמר לעצמו ותלש את השפם המודבק מתחת לאפו. זה מה שאני רוצה לעשות כשאהיה גדול – אמן רחוב, צייר גרפיטי. ראש העיר נרדם וחיוך רחב על פניו".

סיום עבודתי כמנהל "מג"ל צעיר" – המרכז האשפוזי לגמילה בסיסית מסמים ואלכוהול – הוא סיום פרק בחיי. לא רק סיומן של 22 שנים מרתקות בליפתא, אלא גם סיומן של שנים ארוכות בעבודה בשירות הציבורי, שהחלו בהיותי בן עשרים ושתיים כעובד חבורות רחוב. זה לא המקום לסיכומים, הם יבואו, בדרכי. זה מכתב פרידה קצר, הוא אינו סנטימנטלי ומתרפק משום שאני באמת נרגש.

אני מבקש לומר תודה, בהצלחה, שלום ולהתראות.

תודה לכל הרבים שהלכו איתי ואחרי בארץ היפה הזו, שיודעת לפרוח ולתת פרי אך גם לגדל קוצים ודרדרים.

אני מאחל בהצלחה למנהלת החדשה של "מג"ל צעיר" ד"ר לוין ולצוות העובדים המסור.

שמור בליבי מקום מיוחד למטופלים ולמטופלות, מהם למדתי שיעור חשוב שאין שני לו על עולמנו,- על טבע האדם ועל עצמי.

שלא כמו ראש העיר בסיפור לילדים, אני מתכוון לא רק לרסס כתובות גרפיטי, אלא אמשיך בעבודה הטיפולית בקליניקה פרטית, בהרצאות, בהדרכה ובסדנאות.

שלום ולהתראות

משה קרון

0522-679-485

זה הכוך שהיה החדר שלי משנת 1991

לא ניתן לכתוב תגובות ברגע זה.