חסר בית, דר רחוב.

נכתב בתאריך 24 בדצמבר 2008 מאת משה קרון

לא רחוק מכאן, מישהו מסדר לעצמו קרטון לישון עליו ולהתכסות בו. הרוח בחוץ מתחזקת וברדיו מודיעים שהחורף יגיע לכאן במלוא עוזו בשעות הקרובות. החורף הוא לא חבר של חסרי הבית. לא, זה לא שלחסר הבית יש חברים, כלומר אין לו, ממש אין לו וגם החורף כאמור כלל וכלל אינו. בארץ גיירו את ההומלס ושמו בישראל "דר רחוב", שם המבטא  גישה "חיובית" מהוגנת, להדגיש שהבעיה אינה נעוצה בכך שההומלס הוא חסר בית. לא, זו אינה הבעיה, הוא פשוט דר רחוב. עם רחום וחנון אנחנו, ממש עמידר. וכך ברוח ישראל סבא נהגנו גם עם הזונה לא עלינו, ושידרגנו אותה למעמד פרוצה, ולא ידענו מנוחה עד שהשגבנו אותה לכדי יצאנית, כינוי שיש בו מידה של עמעום ממתיק בושה. המשפט "דר הרחוב קידם את היצאנית שחלפה על פניו בברכת ערב טוב" נשמע הרבה יותר טוב מאשר "ההומלס\חסר הבית קידם את הזונה קו נטוי מחק את המיותר הפרוצה שחלפה על פניו בברכת ערב טוב".

חברת Dutch By Design Ltd מייצרת כלי מיטה עם הדפס של קרטון וכך היא מתארת את המוצר שלה :

The Home Duvet lets you sleep under a cardboard box so a homeless person doesn't have to!
This high quality duvet cover features a photographic print of a cardboard box. This produces an extremely sharp image that stays flexible because the ink is printed directly in the cotton. The image will stay crisp after frequent washing.
The cotton has a thread count of 144 threads per square inch, so its soft to the touch virtually non-iron. The duvet cover is produced in Pakistan and child labour is not used

30%of the gross profits go to Centrepoint, the UK charity for homeless young people aged 16-25 (charity number 292411). Every night Centrepoint provides support and housing for 800 vulnerable homeless young people

קרוב לודאי שבעלי נשמות רחמניות ואולי יותר מזה עומדים מאחורי פרוייקט שמיכות איכות בהדפס קרטון המיוצרות שלא באמצעות עבודת ילדים בפקיסטן. אבל יש משהו שמקומם אותי באנשים השבעים המתכסים בשמיכת הקרטון הרכה למען ילדים המתכסים בקרטון, או שנאספים במלון יוקרתי לארוחה בת שמונה מנות שכל הכנסותיה קודש להזנת ילדים רעבים.

הרוח בחוץ מכה. ספק אם חסר הבית העטוף בקרטון יצליח לישון הלילה.

bed1

לא ניתן לכתוב תגובות ברגע זה.