אייכמן שואו

נכתב בתאריך 9 באפריל 2012 מאת משה קרון

למי שמוטרד מהשאלה איפה הכסף, אני ממליץ להירשם כמנוי על אתר המכרזים הממשלתיים. שם תוכלו לקבל תשובה לא רעה על השאלה לאן נשפך הכסף. לדוגמא על "אייכמן שואו". טוב, זה לא מדוייק כי אף אחד לא טיפש עד כדי כך שהוא יכנה את האירוע בשם כזה. אבל ביננו, זה מה שהולך להיות. שם במשרד ראש הממשלה מתכננים אירוע לציון 50 שנה למשפט אייכמן. ולשם כך מפרסמים את מכרז 14/12 לייצור והקמת תפאורה לטקס שיועבר גם בשידור בטלוויזיה. הציפיה היא שלמכרז יגש רק בעל ניסיון שייצר והקים תפאורות ללא פחות מחמישה אירועים דומים בעלות של 150 אלף שקל לכל הפחות לכל אירוע.

כמה יעלה הטקס הזה ? אם הקמת התפאורה תעלה 150, 200 300 אלף שקל, כמה יוציאו על שכירת האולם, האבטחה, הוצאות הפרסום, תשלומים לבימאי האירוע, למפיקים, למנחים, לאמנים, למוסיקאים, למתרגמים, לסדרנים ולדיילות, לכותבי הנאומים ליועצים המדעיים, ליועצי התקשורת ליחצנים, לתאורנים ולמאפרים, למעצבי המצגות, למציירי השלטים ולמדפיסי הדגלים, לא יתכן שלא תופק חוברת איכותית,  שלא יופק סרטון הסברה. ואולי כיבוד קל לאורחים רמי המעלה המוזמנים, אולי תערך גם קבלת פנים אחרי או לפני, קוקטייל צנוע עם כריכונים צבעוניים פירות העונה, מעט יינות מקומיים. אולי גם יציבו על הבמה את תא הזכוכית שבו ישב אייכמן בימי המשפט, הם מסוגלים לכל דבר. בואו תזרקו מספרים כמה זה יעלה ? 3, 5, 7, 12 מיליון שקל, זהו ? אולי יותר ? אולי פחות ? הסכום חשוב ולא חשוב.

השאלה היא מי צריך את הטקס הזה ? אני, כלומר העם, אני ממש לא. לא רק שאני לא, אני ממש מתעב את הרעיון הזה. את האייכמן שואו הזה. הטקס הזה הוא בעיני חלק ממסחור השואה ותוצריה,- ניצולה הציני, הזול והמחפיר לצרכים פוליטיים. זוהי בעיני אסיפת בחירות במעטה.

לא ניתן לכתוב תגובות ברגע זה.