הרחבת שבועת האמונים

נכתב בתאריך 11 באוקטובר 2010 מאת משה קרון

משהתקבל השבוע בממשלה התיקון לחוק האזרחות וכל מתאזרח ישבע אמונים לישראל "יהודית ודמוקרטית" , נגולה אבן מהלב. נהיה מעתה משוחררים מהדאגה שמא תחת שמינו המנוקדים בעננות פשיסטית, יסתובבו כאלה הזוממים להפוך את ישראל למדינת הלכה או לדיקטטורה ר"ל. לא עוד.

בימים מוטרפים אלה, כשהכנרת נסוגה, כשכל הקווים האדומים נחצו וסכנת ההתייבשות מאיימת על בתינו ושדותינו, זו העת לא לעמוד מנגד ולהוסיף לחוק האזרחות תיקון,- שבועת אמונים למשק המים. לא יתכן שנאזרח כאן גורמים חתרניים, שופכי מים לשוא תחת כל עץ רענן ודשא.

האם נסכים שבכבישי ארצנו ינהגו כאלה שלא נשבעו אמונים ל"זהירות בדרכים" ולא התחייבו לנהוג "בביטחה, במתינות ובפיכחון" ? רק כך נוכל להבטיח שאלפי סטלנים ורבבות שיכורים הלומי יין, ירדו מהכבישים ויתנדנדו רגלית.

הרשימה יכולה להתארך עוד ועוד. אך לית מאן דפליג, שלא נוכל לקיים כאן מדינה יהודית ודמוקרטית, שופעת מים ובטיחות בכבישים מבלי שהמתאזרחים ישבעו אמונים למנגל, לפיתה ולחומוס גרגירים.

נכתבו 3 תגובות לפוסט “הרחבת שבועת האמונים”

  1. Tweets that mention Sub Stance » ארכיון הבלוג » הרחבת שבועת האמונים -- Topsy.com:

    […] This post was mentioned on Twitter by Moshe Kron, postjerusalem. postjerusalem said: הרחבת שבועת האמונים http://bit.ly/csf6Qx […]

  2. הבת:

    אני, אגב, כבר מצדיעה לדגלים כשאני עוברת לידם! כן, על כל מקרה שלא יהיה… שלא יעבור במקרה עוד איזה חוק מבלי שאשים לב ואז, חלילה, יראה אותי שוטר- הולכת ברחוב לתומי ולא מצדיעה לדגל. נו- מה אני צריכה סיכונים בחיים. אז לכל מקרה שלא יהיה- כבר מעכשיו אני מצדיעה!

  3. משה קרון:

    יופי, קיבלת חינוך טוב.