מלחמה עם סוריה

נכתב בתאריך 21 ביולי 2007 מאת משה קרון

שנה זו היתה חלון הזדמנויות לשינוי ביחסי ישראל סוריה. החמצנו אותה.
הצמד המבריק שמנהל חיינו אולמרט – בוש ניהל מול אסאד מדיניות תמוהה, שאופיינית להיסטוריה הארוכה של ממשלות ישראל, הרצופה באטימות, בטריקת דלתות וההתעלמות מסדקים המאפשרים שינוי במהלך הסיכסוך המתמשך במזרח התיכון. ההנחה שהזמן פועל לטובתנו הופרכה זה מכבר אבל הפכה להיות לטבע שני אצל מקבלי ההחלטות שלנו. לא דיברנו עם נאצר, ולא דיברנו עם עראפת ולאחרונה לא דיברנו עם אסאד כי הוא לא היה מספיק רציני. אולמרט כידוע אדם רציני ויסודי (ע"ע וינוגרד).
לא ניצלנו את חלון ההזדמנויות הצר ומי שכן ניצל אותו היה הנשיא האיראני אחמדינאג'ד, שהגיע השבוע לדמשק וחזר לטהרן עם סוריה בכיס שלו:
לפני שעה קראתי את הידיעה המתפרסמת הבוקר בא-שרק אל אווסט ולפיה הושגו הבנות משמעותיות לחיינו בפגישת המנהיגים אסאד אחמדינאג'ד בדמשק. הסורים לא יעשו שלום עם ישראל ובתמורה יקבלו את תמיכת האיראנים בשאיפותיהם בלבנון, כסף לרכישת נשק כמו טנקים, מטוסים, טילים נגד ספינות וסיוע במחקר גרעיני וכימי.
עכשיו אולמרט ובוש יגידו "אמרנו לכם". ורק אטומי ראש, תבוסתנים ויפי נפש כמוני ישיבו שכנראה הוחמצה ההזדמנות לשנות את יחסינו עם סוריה, או בשפה אחרת גוברת הסכנה למלחמה עם סוריה.
איני יודע אם נותר עכשיו סדק להידברות עם סוריה. אבל גם אותו יחמיץ אולמרט.

IMG_0106.jpg

(צילום מגורי חיילים סורים בתל פאחר, רמת הגולן)

לא ניתן לכתוב תגובות ברגע זה.