אל תהרגו את נסראללה

נכתב בתאריך 30 ביולי 2006 מאת משה קרון

אל תהרגו את נסראללה.
כל כך הרבה רגשות מנוקזים לעבר מנהיג החיזבאללה. נסראללה הוא אויב מר וכריזמטי שצמח בתוך ההוויה הפונדמנטליסטית האיסלמית. הוא מעז לעשות את מה שאף מדינה ערבית לא עשתה עד היום – לכסות זה שלושה שבועות בירי טילים את צפון ישראל כולל חיפה העיר השלישית בגודלה.
חיסולו של מנהיג דומיננטי אינו משרת בהכרח את האינטרס הישראלי ארוך הטווח. המקרה של עזה, שבה אין מנהיג שולט המסוגל למשול בפלגים השונים היורים קאסמים, עלול לחזור על עצמו במקרה של חיזבאללה. איננו זקוקים למצב שבו החיזבאללה יתרסק לשברי ארגונים שכל אחד מהם יחזיק במאות טילים ויירה כאוות נפשו. נהפוך הוא אנו זקוקים למנהיג המטיל את מרותו.

לכן, למרות שברחוב הישראלי ניתן לחוש בכמיהה למותו של נסראללה הרברבן שנוא הנפש, יהיה זה מעשה שעלול רק להחמיר ולסבך את המצב בלבנון, שכנתנו הצפונית, שידועה בפלגנותה העדתית השבירה ובשלטונה המרכזי הרופס.

נכתבו 4 תגובות לפוסט “אל תהרגו את נסראללה”

  1. בן קלינגר:

    מה זה בתוך הקערית?

  2. mekron:

    הי בן,
    אני זוכר שאתה לא אוכל בשר.
    בקערה מרק עוף צח ומשובח…

  3. טל קלינגר:

    ידוע שאצל שכל פעם שישארל הורגת מנהיג, קם מנהיג קיצוני יותר. חלק מהפוסט נכון אבל לפי הצבא, "חיסול נסראלה= סוף הטרור" וזה לא נכון, חיסול החיזבלה, לא ע"ל הרג, אלא על ידי פירוק ולתת להם מנהיג שיהיה עם כבוד כלפי ישראל. במקרה שלנו ישראל צריכה להשיג להם מנהיג חלופי וצריך להפיל להם את השלטון הזה בלי לפגוע באנשים.

  4. Sub Stance » ארכיון » ממשלת ישראל בפאניקה:

    […] הדרישה להרוג את נאסראללה כשהיא באה משרי ממשלה ולא מיושבי ברזלים בקרנות הרחוב, היא שערורייתית, ומעמידה את ישראל בשורה אחת עם משטרי החושך. חיסולו של מנהיג חיזבאללה עלול לגרום לירי טילים אל ישראל ואף למלחמה שאיראן עלולה לקחת בה חלק. האינטרס הישראלי הוא שבראש החיזבאללה יעמוד מנהיג חזק ששולט, ולא שחלילה תתרחש בו אנדרלמוסיה כגון זו האופיינית לרשות הפלסטינית. […]