רגיעה במקום שלום

נכתב בתאריך 18 בפברואר 2009 מאת משה קרון

אין ספק שהסכם הרגיעה ושחרור החייל החטוף גלעד שליט הם מעשים חיוביים, אך לא כאשר הסכם הרגיעה הוא פועל יוצא של הויתור על השלום, והסתפקות מבישה בהפוגות לצורך הערכות לסבב אלימות נוסף.

לא להאמין, ישראל לא דורשת ולא מציעה שהסכם הרגיעה יהיה שלב מוקדם, נקודת פתיחה בתהליך שיביא בעקבותיו הסכם שלום ויישוב הסכסוך במזרח התיכון. נושאים חשובים כמו פתיחת המעברים, שחרור אסירים, הפסקת הירי וכיוצא באלה, אינם תחליף לצורך הקיומי של תושבי האזור בשינוי אמיתי של מציאות חייהם, כלומר התמודדות עם הסוגיות המרכזיות המרכיבות את הסכסוך לשם כינון שלום.

לרוע המזל הכיוון המסתמן הוא הפוך, –  מפלגת "ישראל ביתנו" מציגה בפני המפלגות הגדולות את תנאיה להצטרפות לקואליציה ובהן תביעה להפלת שלטון החמאס וסירוב לנהל מו"מ עם "ארגוני הטרור". נראה, שקדימה והליכוד אינן מסתייגות מתנאים אלו.

והשמאל ? הוא שרוי בעיצומה של השבעה לאחר מפלתו . שותק, הלום בחירות.

נכתבו 3 תגובות לפוסט “רגיעה במקום שלום”

  1. שאול חנוכה:

    אף אחד בארץ לא רוצה שלום, על הנסיון למוטט את החמאס הגו קונדוליזה רייס וג'ורג' בוש, הם גם ניסו לבצע, זה מה שהביא להפיכה הצבאית בעזה. הם עשו זאת בשיתוף עם הממשלה היוצאת, הם לא צריכים את ליברמן שידחוף אותם לשם.

  2. משה:

    אני דווקא מכיר פה ושם כמה אנשים, שבחדרי חדרים מוכנים להודות שהם רוצים שלום…אין ספק הרצון בשלום הפך להיות למידה מגונה ומבישה.
    ובאשר לג'ורג' בוש, תזכיר לי מי הוא, השם שלו מצלצל לי מוכר.

  3. שאול חנוכה:

    הייתי מואד שמח אם היינו יכולים לשכוח מבוש כ"כ מהר, אבל המדיניות שלו ממשיכה, אותו נציג של הפנטגון יושב ברמאללה למשל, אותו נציג שדחף להפיכה צבאית של אש"ף נגד החמאס אחרי שהחמאס ניצח בבחירות ולפני!!! שהחמאס השתלט צבאית על עזה, את המורשת הזאת יהיה מאוד קשה להשכיח.

    http://www.vanityfair.com/politics/features/2008/04/gaza_documents200804