האישה ששונאת ג'אז

נכתב בתאריך 22 באוגוסט 2011 מאת משה קרון

האישה והגבר שמגישים את התכנית "המילה האחרונה" בגלי צה"ל השתלחו הבוקר (22.8) במוסיקת הג'אז. יש אנשים שלא אוהבים מוזיקה כזו או אחרת וזה מובן. אלא שהבוקר זה היה שונה. השניים במשך דקה ארוכה, התחרו בינהם תוך שהם נכנסים זה לדברי זה, בשנאה עמוקה למוזיקת הג'אז. הפליאה בעיקר האישה, כמה ציטוטים, כמעט מדוייקים מדבריה, שהותזו בטון לועג ומתלהם : "לקחת מוזיקה ולהשחית אותה",  "ג'אז זה רק כדי שתוכל להגיד הייתי בפסטיבל הג'אז",  "אני לא מאמינה ולא תשכנעו אותי שיש אנשים שאשכרה נהנים מזה", "במעלית הייתי מגבילה את הג'אז" ו- "אופרה אני אוהבת יותר, ואתם יודעים כמה אני לא אוהבת אופרה".
פסטיבל הג'אז המתקיים ממש עתה באילת נפגע קשות מהתקפת הטרור האחרונה על נוסעים בכביש לאילת, וירי הטילים בדרום הארץ. מספר מוזיקאים מחו"ל ביטלו את השתתפותם בפסטיבל, ויתכן שגם קהל המשתתפים קטן יותר. כשהקשבתי לדברי הבלע של מגישי התכנית כנגד הג'אז, נתקפתי בשני דחפים,- הראשון לסגור את מקלט הרדיו ברכב והשני לשנות את תכניותי ולרדת לפסטיבל הג'אז באילת. לפני כמה שבועות גדי כתב שהוא מתעב אותה את מגישת התכנית, אני בעיקר בז לה ליהירות וההתנשאות הזו, ששואבת את סיפוקה מהרגזה ונקיטת עמדות חשוכות להכעיס.

בין מתנגדי הג'אז היו בנוסף לאישה ההיא מגלי צה"ל גם הנאצים, הם ראו בג'אז חלק מהתרבות המודרנית המנוונת שיש לעוקרה משורש, ולכן אסרו את השמעת הג'אז והבלוז. מי שאינו אוהב ג'אז יש לו טעם שונה משלי, ואין לי נגדו דבר. אך מי ששונא בכל נימי נפשו ג'אז, מנצל את הבמה התקשורתית העומדת לרשותו להפצת משנתו וקורא למנוע את השמעת הג'אז, מתחבר לפרקים האפלים בהיסטוריה הגזענית.

נכתבה תגובה אחת לפוסט “האישה ששונאת ג'אז”

  1. השיו גימל:

    היה לי הרגשה שאנחנו מדברים על אותה אחת. עירית לינור עושה קריירה מלהרגיז את כל מי ששיך לציבור ממנו ערקה לפני זמן לא רב. לא שמעתי את ההשתלחות הספציפית הזו, אך אין לי ספק שסוג מוזיקה כזה, המבוסס על אילתור וחופש, מהווה איום על עולם המושגים איתו היא בחרה להזדהות. בחירה מודעת וצינית לדעתי, הנובעת מרצון להשתייך למי שהיא קולטת כמחנה המנצח.