אם כבר, אז אולי כבר !

נכתב בתאריך 23 בדצמבר 2009 מאת משה קרון

*למה לא בעצם ?

עכשיו כשהמתווך הגרמני נע בין הנפשות הפועלות על מנת להגיע להשלמת העיסקה – החזרת החייל גלעד שליט תמורת פלסטינים הכלואים בישראל. למה לא לחשוב יותר גדול ? אם כבר מגיעים להסכמות אז למה לא לשאוף להישגים נוספים ? אם כבר יוצאים לשוק, למה להסתפק בזיתים ?

למה לא להפוך את העיסקה הקטנה הזו להסכם עוד יותר רחב ? למשל להסכם אי לוחמה לקראת הסכם שלום כולל. משהו שאומר למשל שישראל תחדל מחיסולים, תפסיק לבצע מעצרים, תפרק מחסומים נוספים, תפתח הדרגתית  מעברים ברצועת עזה ותכניס מספר מסוים של פועלים עזתים לישראל , ובתמורה נקבל הפסקה מוחלטת של כל פעולה צבאית ופעולות טירור כנגד אזרחים וכנגד צה"ל – כולל הפסקת כל פעילות התחמשות ויצור נשק ועוד צעדים לפירוז הרצועה והגדה, ואולי גם עוד מרכיבים שלא חשבתי עליהם.

לסיכום, ההצעה שלי היא ניצול המגעים וההסכמות המתגבשות להחזרת גלעד שליט ליצירת זרוע של הסכמה לאי לוחמה שתכשיר את הקרקע ותניף תהליך של משא ומתן לשלום שיתחיל מיד.

* (ודאי שלא שכחתי את הרשימה הארוכה וה"מוכחת" של הנימוקים למה זה בלתי אפשרי, תמים, מנותק, לא אחראי, יפה נפש, מהרסיך ומחריביך, הזוי ויגרום רק לנזק בלתי הפיך, ואיפה אני חי בכלל ואתה לא יודע עם מי יש לך עסק, וזה הכל משנאה עצמית ובגלל אנשים כמוך…)

לא ניתן לכתוב תגובות ברגע זה.